hur ar det pa gotland?

hej! det blev valdigt hastigt och lustigt slut farra inlagget, det verkade som att vi inte fick sitta har far dom kan in och sa nagot pa ryska och sog lite argt pa oss. vet tyvarr inte hur man andrar till svenska bokstaver, so jag far fortsatta att skriva so har! hoppas ni forstor :)

kaliningrad ar som sagt en jattemysig stad! och vi bor i stort sett i centrum, valdigt nara till allt! finns en massa gallerior har, stora ar dom ockso. har trottnat pa att titta pa klader, for de finns ando inget fint. de har en speciell kladstil har :) mycket volanger, glitter och paljetter osv. mycket "barn tryck" pa trojorna ockso. vi har raknat ut att ungefar 80 % av befolkningens tjejer har hogklackat, och da pratar jag inte om tva cm klackar utan riktigt smala och longa klackar!

vi bor hos en jattemycket familj ockso, som serveras oss valdigt god mat :) har fatt recept pa deras sallad som ar so himla god!! det ar inte de vanliga som i sverige med gurka, sallad och tomat utan det har ar lite mer som potatis sallad eller jag vet inte hur jag skall forklara hehe :) forsta kvallen blev vi ockso serverade rodbets soppa. det var faktist helt okej, tills dom erbjod mig att ta gradde i soppan. tyckte inte alls om det da, det skarde sig lie for mycket men det ar bara att le och ata pa haha :) vi har fatt soppa varje dag som forratt sen igar fick vi kyckling pa ett litet fat. bara kyckling och ingenting till. lite knappt! sen direkt efter man tuggat upp det sista ar det dags for fika, te och olika kakor av nagon slag. i forrgar fick vi ost att ata bart. det smakade som yougurt tyckte jag. jag tyckte om det, men linda gillade inte sa hon fick pina i sig den hehe. :)

har kopt en hel del tuggummin och lite godis att ta med till sverige. har ingen aning om det ar gott men forhoppningsvis hihi :) igar kopte linda chips med svamp smak, riktigt riktigt gott var det!! har aven kopt lite sma presenter till min familj/

ikvall skall vi ut och ata med nagra vanner och formodligen blir det en ol eller en drink till maten. hihi :) i varje liten kiosk samt mataffarer so finns det enorma hyllor med alkohol! vart man an tittar so finns det sprit. fick reda pa att man kan dricka offentligt ockso, bara man har en papperspase runt flaskan haha. lite fanigt tycker jag att det ar!

men som sagt, kaliningrad ar valdigt fint. skulle garna komma hit pa semester faktist :) hur ar det pa gotland? hur ar vadret? har har det varit minst 15 grader varje dag, och jag har blivit lite rod pa nasan haha :) tankte inte pa att man kanske skulle packa ner solskyddskramen!

jag saknar alla pa gotland. och jag langtar hem :( men jag njuter av staden at mina narmaste och har en massa bilder att visa :) om det ar nagot jag glomt att skriva eller nagra funderingar, sa ar det bara att fraga :) kommer ha tillgang till internet 2 dagar till garanterat, sen far vi se hur det blir i st:petersburg.

hejdo!!! :)

Kommentarer
Postat av: Mosta

Hej Annie!

Tänker på dig jätteofta..

Här är det förkylt..igen.

Hoppas du har det bra,däröver?

Många bamsekramar

från Nenne o Sune

2010-04-20 @ 22:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0